ماشین ظرفشویی، یک دستگاه خودکار است که ظرف های کثیف را می شوید و تمیز می کند؛ تنها کاری که هر فرد باید انجام دهد، این است که ماشین را پر از ظرف کند، پودر شوینده را اضافه کند، چرخه شست و شو را تنظیم کند و دکمه «روشن» را فشار دهد. اما ماشین ظرفشویی برخی اعمال خاص را نیز خودبه خود انجام می دهد که عبارتند از:

·         خودش را از آب پر می کند.

·         آب را با سرعت و فشار زیاد از طریق فواره هایی به ظروف می پاشد تا آنها را تمیز کند.

·         آب کثیف را تخلیه می کند.

·         با پاشیدن آب بیشتر، ظروف را آبکشی می کند.

·         هوا را گرم می کند تا ظرف ها خشک شوند؛ البته اگر شما انجام این قسمت را هنگام تنظیم دستگاه خواسته باشید.

علاوه بر این، ماشین ظرفشویی بر کار خود نظارت می کند تا همه چیز به طور مطلوب پیش رود. یک زمان سنج، طول مدت هرچرخه را تنظیم می کند؛ یک گیرنده حسی دمای آب و هوا را نمایان می کند تا از گرم شدن بیش از حد ظروف و تخریب آنها جلوگیری کند و گیرنده حسی دیگری می تواند بگوید که سطح آب به اندازه کافی بالا هست تا مرحله شست و شو و آب کشی آغاز شود. بعضی از ماشین های ظرفشویی دارای گیرنده هایی هستند که میزان کثیفی آب را که از ظروف می چکد مشخص می کنند و وقتی که آب به اندازه کافی تمیز بود، ماشن ظرفشویی می فهمد ظرف ها تمیز شده اند.

ماشین ظرفشویی ال جی DFB325HD


ماشین ظرفشویی DFB325HD رنگ دودی یکی از ماشین ظرفشویی های 2018 ال جی محسوب می شود. این ماشین ظرفشویی دارای ظرفیت 14 نفر است و برای خانواده های پر جمعیت کاملا مناسب است. ماشین ظرفشویی ال جی DFB325HD دارای موتور Inverter Direct Drive است که علاوه بر طول عمر بسیار بالا، در مصرف انرژی نیز صرفه جویی کرده و عملکرد عالی دارد. ال جی این موتور را تا 10 سال تضمین نموده است و شما با خیال راحت می توانید از آن استفاده کنید. ماشین ظرفشویی 14 نفره ال جی DFB325HD علاوه بر شستشوی ظروف آنها را کاملا خشک نیز می کند. این ماشین ظرف شویی دارای تکنولوژی QuadWash است و بر خلاف ماشین ظرفشویی های معمولی که فقط 2 بازو برای اسپری آب دارند، از 4 بازو برای اسپری آب برخوردار است. در نتیجه تمام ظروف شما حتی آنها که در گوشه و کنار قرار گرفته اند نیز کاملا تمیز می شوند

ماشین ظرفشویی ال جی DFB325HS

کامل ترین ماشین ظرفشویی‌های ساخته شده توسط کمپانی کره‌ای ال جی است که با قابلیت‌های جدید و کارآمد تولید شده است. این محصول ظاهری زیبا و مقاوم دارد و مهم تر از این موارد با کمترین میزان مصرف آب می‌تواند شستشوی بهینه و اقتصادی به عمل آورد. ظرفیتی که ال جی برای این ظرفشویی مبله انتخاب کرده است، 14 نفره بوده از این جهت از حیث گنجایش و ظرفیت برای استفاده در خانواده‌های پرجمعیت و متوسط کاملا مناسب است

ماشین ظرفشویی ال جی DFB512FW دارای رنگ سفید و طراحی جذاب است. ویژگی ها و امکانات آن مورد پسند کاربران بوده و رده مصرف انرژی آن بسیار مناسب و از جمله وسایل خانگی کم مصرف می باشد. در این ماشین  Inverter Direct Drive استفاده شده است که هم طول عمر زیادی دارد و هم از لحاظ مصرف انرژی مراحل شستشو  را در حد بهینه ای انجام می دهد. در این ماشین ظرفشویی از دو طبقه اصلی برای ظروف بزرگ و نسبتا بزرگ استفاده شده است و از طرفی برای کارد و چنگال و چاقو و... سبدی تعبیه شده است. سیستم شستشو در آن چهارطرفه Quad Wsh بوده و دارای بازوی شستشو چهار پر است که توسط موتور اینورتر دایرکت درایو می چرخد.ماشین ظرفشویی 512 بخارشور True Steam دارد و در پایان مراحل شستشو سیستم بخار با درجه حرارت بالایی در حدود 70 درجه اعمال شده و ظرف ها باکتری زدایی می شوند. مصرف اب آن نیز در حدود 9 لیتر می باشد. کنترل و تنظیم این ماشین ظرفشویی توسط دکمه هایی لمسی با نمایشگر میکرو LED  در بالای درب ماشین ظرفشویی صورت می گیرد.