از جمله اصلی ترین دلیل لرزش و تکان های شدید ماشین لباسشویی عبارت است از:

تراز نبودن ماشین لباسشویی

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث لرزش و تکان های شدید ماشین لباسشویی میشود تراز نبودن پایه ها می باشد، بهتر است با تنظیم پایه ها، استفاده از لوازم مهندسی لباسشویی را تراز کنید همچنین میتوانید با کمک یک تخته یا کف پوش و قرار دادن آن در زیر دستگاه، ماشین لباسشویی را تراز کنید.

نامتعادل بودن بار داخل لباسشویی

همیشه سعی کنید لباس ها را به صورت یکنواخت و متعادل در درون لباسشویی قرار دهید،  در صورتی که بار موجود در دستگاه نامتعادل باشد با تکان و لرزش های شدیدی رو به رو خواهید شد.

مشکل در کمک فنر ها         

ماشین لباسشویی های اتوماتیک دارای کمک فنر برای کاهش لرزش هستند، معمولا بعد از مدت زمانی طولانی کمک فنرها ضعیف شده و دچار خرابی می شود.

دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی چیست؟

در ادامه به مهمترین دلایل روشن نشدن و شروع به کار نکردن ماشین لباسشویی پرداخته ایم.

مشکل در برق

اولین قدم برای بررسی علت روشن نشدن لباسشویی بررسی منبع تغذیه دستگاه می باشد، با کمک یک فازمتر مطمئن شوید که پریز مربوطه برق دارد و بعد با یک مولتی متر ولتاژ ورودی برق دستگاه را بررسی نمایید گاهی اوقات وجود مشکل در منبع تغذیه و عدم رسیدن برق به ماشین لباسشویی باعث روشن نشدن دستگاه خواهد شد. خرابی فیوز و کابل رابط از دیگر دلایلی هستند که باعث می شود دستگاه روشن نشود.

در صورتی که ماشین لباسشویی و صفحه نمایش دستگاه روشن شود اما ماشین لباسشویی شروع به کار نکند لازم است تا موارد ذیل را بررسی نمایید:

خرابی کلید سوئیچ درب

با باز شدن درب ماشین لباسشویی عملیات شست و شو متوقف خواهد شد در صورتی که این قطعه دچار خرابی شده و به درستی عمل نکند دستگاه شروع به کار نخواهد کرد.

علت باز یا بسته نشدن درب ماشین لباسشویی

در صورتی که دستگیره سالم باشد اما درب به درستی بسته نشود قطعا مشکل از قفل درب می باشد، اگر قفل خراب باشد درب به درستی بسته نخواهد شد و عملیات شست و شو انجام نمی شود، در صورت خرابی قفل باید آن را تعویض نمایید.

تنظیمات اشتباه برنامه شست و شو

از آن جایی که ماشین ظرفشویی برنامه های مختلفی دارند بعضی از آن ها فاقد مرحله ی خشک کردن می باشد، در صورتی که به اشتباه ماشین ظرفشویی را بر روی این برنامه قرار داده باشید عملیات خشک کردن انجام نخواهد شد.

عدم استفاده از مایع جلادهنده

این مایع که به عنوان مایع کمک شست و شو نیز شناخته می شود از ایجاد قطرات آب بر روی ظروف جلوگیری کرده و باعث می شود عملیات آبکشی و خشک کردن به سهولت انجام گیرد. پس لازم است حتما از جلادهنده ماشین ظرفشویی به میزان درست استفاده نمایید.
چیدمان اشتباه ظروف

 

لازم است تا ظروف را به صورت منظم و طبق چیدمان صحیح در ماشین ظرفشویی قرار دهید، همیشه سعی کنید ابتدا بشقاب های بزرگ تر را قرار داده و بعد بشقاب های کوچک تر را به سمت مرکز ماشین ظرفشویی بچینید. ماهیتابه ها باید در سینی پایین و لیوان ها در ردیف بالا و رو به پایین قرار بگیرند.