تلویزیون سونی مدل49X7500H  سایز 49 اینچ یکی از تلویزیون های 2020 سونی عرضه شده به بازار می باشد. این تلویزیون همچنین با مدل X750H نیز شناخته می شود و از تلویزیون های سری X75H سونی محسوب می گردد. این محصول نسخه جدیدتر و جایگزین تلویزیون سونی X7000G است که در سال گذشته معرفی شده است. این تلویزیون سونی ارزان قیمت برای تماشای فیلم و استفاده معمولی و خانگی مناسب می باشدتلویزیون سونی X7577H تفاوت چندانی با این تلویزیون ندارد و فقط از لحاظ ویژگی های ظاهری و طراحی فرق جزئی با هم دارند. این تلویزیون صفحه نمایش LED دارد و کیفیت تصویر فورکی را نمایش می دهد. تلویزیون ال ای دی سونی 49X7500H دارای پنل VA و نور پس زمینه Direct LED بوده و توانایی تولید رنگ های تیره و عمیق را دارد اما متاسفانه در زاویه دید گسترده با ضعف مواجه است و بهترین کیفیت تصویر را از روبرو می تواند نمایش دهد. تکنولوژی Frame Dimming این تلویزیون وظیفه کنترل نور پس زمینه صفحه نمایش را بر عهده دارد و کنتراست تصویر لازم را ارائه می دهد. صفحه نمایش این تلویزیون دارای عمق رنگ 10 (8+FRC) می باشد و به کمک تکنولوژی Triluminos و Live Color می تواند طیف وسیعی از رنگ های طبیعی و دقیق را تولید کند و تصاویری با رنگ هایی قوی و جذاب نمایش دهد.

تلویزیون سونی مدل 55A80J


تلویزیون سونی 55
A80J متعلق به سری BRAVIA XR 2021 به تازگی رونمایی شده است. این تلویزیون جدید قرار است با پنل نمایشگر نوع OLED ارائه شود و این گویای یک محصول کاملا حرفه‌ای است. قرار بر این است سونی در تلویزیون‌های 2021 خود از تراشه‌ای تحت عنوان Cognitive Processor XR استفاده کند. این تراشه پیشرفته یک لایه اضافی هوش شناختی را به پردازش عالی هوش مصنوعی سونی اضافه می‌کند و بنابراین منتظر آن خواهیم بود کیفیتی تصویری خیلی بهتر در کنار صدای تکامل یافته ارائه شود. مثل اینکه تمامی تلویزیون‌های سونی 2021 برای جایگزینی مدل‌های قبلی طراحی شده‌اند. مطابق گزارش رسمی GSMArena و با تاکید بر روی بیانیه‌ی رسمی سونی نسخه جدید تلویزیون‌های سونی در سال 2021 با نمایشگرهای LCD و OLED ارائه خواهند شد.

این تلویزیون‌ها از درگاه HDMI 2.1، رابط استاندارد گوگل تی وی، هوم کیت و ایر پلی 2 پشتیبانی می‌کنند. با پشتیبانی HDMI 2.1 در تلویزیون 55 اینچ 55A80J می‌توانید پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایس و اس را به تلویزیون متصل کرده و از اجرای محتوای 4K با نرخ 120 هرتز شگفت زده شوید. این تلویزیون هوشمند از کیفیت 4K واقعی بر روی پنل OLED خود پشتیبانی به عمل می‌آورد. تلویزیون به لطف پردازنده خیلی پیشرفته به راحتی قادر به ارتقاء تصاویر حتی کم‌کیفیت است. این مدل در کنار تصویر خیلی عالی صدایی بدون نویز و خیلی رسا را منتشر می‌دهد. در ادامه مشخصات این تلویزیون سونی را بررسی خواهیم کرد، بنابراین همراه ما باشید.