x تبلیغات
عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی

تعمیر ساید بای ساید

 

از جمله اصلی ترین خطا های یخچال فریزر profile  و تعمیر ساید پروفایل میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

·         ارور E01

زمانی که دمای فریزر ساید به شدت بالا رود این خطا نمایش داده میشود معمولا خرابی سنسور دمای محفظه یخچال و فریزر باعث بروز این مشکل خواهد شد.

·         ارور E03

خرابی سنسور دمای کنترل درجه حرارت باعث نمایش این کد خطا بر روی نمایشگر ساید پروفایل خواهد شد.

·         ارور  F1

خطای F1 به دلیل سرمایش ضعیف یخچال نمایش داده می شود.

·         ارور F5

این ارور به دلیل خرابی سنسور اواپراتور است.

 

فریزر ساید مابه و تعمیر ساید مابه

از اصلی ترین دلایل برفک زدن یخچال ساید بای ساید مابه مدل mem30vhdc می توان به قرار دادن مواد غذایی گرم، عدم تنظیم دما، گردش هوای نامناسب اشاره کرد.

در صورتی که یخ زدگی به شکل تیکه ی یخی با قطر نیم سانتیمتر یا بیشتر باشد لازم است تا حتما با یک تعمیرکار یخچال تماس بگیرید، اما اگر برفک ها به شکل قندیل باشند احتمالا وجود رطوبت در فریزر باعث ایجاد این مشکل شده است معمولا برفک هایی که به شکل قطرات آب هستند بعد از تمیز کردن یخچال دیده می شوند.

مشکلات رایج تعمیر ساید وایت وستینگ هاوس

ساید مابه یا وایت هاوس؟ این سوال بسیاری از افرادی است که قصد خرید یک یخچال ساید با کیفیت را دارند در واقع هر دوی این برند از جمله محبوب ترین برند های لوازم خانگی می باشند، اما این بدان معنا نیست که خرابی آن ها غیر ممکن باشد. تمامی لوازم خانگی بر اثر بالا رفتن طول عمر، استفاده ی نادرست و نوسانات برق دچار خرابی و مشکل خواهند شد.

از جمله اصلی ترین مشکلات ساید وایت وستینگ هاوس میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

·         نشتی آب

·         کار نکردن یخساز

·         برفک زدن یخچال

·         سرد نکردن یخچال

·         کارکرد مداوم یخچال

·         صدای زیاد از یخچال

·         یخ زدن مواد غذایی در یخچال

از جمله اصلی ترین قطعات ساید وستینگ هاوس وایت میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

·         دمپر

·         اواپراتور

·         نمایشگر

·         ترمو فیوز

·         شیر برقی

·         کندانسور

·         برد اصلی

·         فن اواپراتور

·         فن کندانسور

·         هیتر یا المنت

·         سنسور دیفراست

·         کمپرسور یا موتور

·         سنسور دمای محیطی

هر یک از این قطعات ممکن است بر اثر گذشت زمان و استفاده ی نادرست از این وسیله دچار خرابی و مشکل شود.

تعمیر انواع یخچال ایرانی و خارجی

برد یخچال چیست؟ برد یخچال همانند مغز این دستگاه عمل می کند به طوری که تمامی فرامین به برد الکترونیکی یخچال ارسال شده و بعد دستور مربوطه به قطعه صادر خواهد شد. در صورتی که یخچال بوش مشکلاتی به شرح ذیل داشته باشد احتمالا برد یخچال آسیب دیده است.

·         خطای برد یخچال بوش

اصلی ترین نشانه ی خرابی برد یخچال بوش نمایش ارور E10 و E20  می باشد.

روشن نشدن یخچال  و تعمیر یخچال بوش

اگر کمپرسور، موتور و دیگر قطعات یخچال سالم هستند و به خوبی کار می کنند اما یخچال روشن نمی شود قطعا مشکل از برد یخچال بوش می باشد که نیاز به تعمیر برد فریزر بوش یا تعویض این قطعه خواهد بود.

·         روشن و خاموش شدن یخچال بوش به صورت مکرر

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث روشن و خاموش شدن پی در پی یخچال بوش می شود وجود مشکل و خرابی برد یخچال بوش است.

تعمیر یخچال ال جی

متداول ترین مشکلات این محصول عبارت است از یخ نزدن فریزر و خرابی درب که در ادامه به علت این مشکل ها پرداخته ایم.

·         علت یخ نزدن فریزر ساید ال جی

یکی از مشکلات بدی که ممکن است برای یخچال های ساید بای ساید ال جی پیش آید یخ نزدن فریزر ساید بای ساید ال جی می باشد وقوع این اتفاق بر اثر انسداد مسیر انتقال سرما به بخش فریزر، خرابی فن، مشکل در سنسورهای دما و به طور کلی برودت کم و ضعیف فریزر رخ خواهد داد.

 اگر متوجه شده اید که مواد خوراکی داخل فریزر منجمد نمی شوند در قدم اول فن کندانسور را بررسی کنید این فن با چرخش هوا سبب خنک شدن فریزر خواهد شد. مشکل در فن اواپراتور نیز از دیگر دلایل عدم انجماد فریزر می باشد که باید بعد از بررسی برای تعمیر یا تعویض آن اقدام شود.

ترموستات را بررسی کنید اگر این قطعه خراب باشد، با کاهش و افزایش درجه ی آن صدایی به گوش نخواهد رسید و خرابی ترموستات باعث می شود فریزر یخ نزند. مشکل دیگری که موجب یخ نزدن فریزر می شود خرابی کمپرسور است خرابی این بخش باعث می شود مواد غذایی منجمد نشوند.

روشن بودن دائمی لامپ و تعمیر یخچال سامسونگ

قطعا روشن بودن دائمی لامپ سبب کاهش برودت این دستگاه خواهد شد، برای اینکه از روشن شدن دائمی لامپ یخچال سامسونگ مطمئن شوید بعد از گذشت مدتی از بسته بودن درب لامپ را لمس کنید در صورتی که لامپ داغ باشد به این معناست که لامپ روشن بوده در بیشتر مواقع با تعویض سوئیچ متصل به لامپ این مشکل برطرف می شود.

بوی بد یخچال سامسونگ

بهتر است در قدم اول مواد غذایی که باعث ایجاد بوی بد شده اند را خارج کرده و بعد از خاموش کردن یخچال تمامی قفسه ها و طبقات را به خوبی تمیز کنید بهتر است از آب گرم و جوش شیرین برای این کار استفاده نمایید.

 

برفک زدن یخچال سامسونگ

در صورت بروز این مشکل حتما ترموستات را بررسی کنید شاید نیاز به تعویض این قطعه باشد. برای تعویض قطعه بهتر است با تعمیر کار یخچال فریزر سامسونگ تماس بگیرید.

 

 

·         صدای غیر معمول یخچال فریزر

صدای غیر طبیعی یخچال فریزر دوو به دلیل خرابی کمپرسور، فن یا تراز نبودن پایه ها می باشد. در صورتی که با تکان دادن یخچال، دیگر صدای غیر عادی به گوش نمی رسد قطعا مشکل از عدم تراز بودن پایه های یخچال می باشد

تعمیر فوری لباسشویی

از جمله اصلی ترین دلیل لرزش و تکان های شدید ماشین لباسشویی عبارت است از:

تراز نبودن ماشین لباسشویی

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث لرزش و تکان های شدید ماشین لباسشویی میشود تراز نبودن پایه ها می باشد، بهتر است با تنظیم پایه ها، استفاده از لوازم مهندسی لباسشویی را تراز کنید همچنین میتوانید با کمک یک تخته یا کف پوش و قرار دادن آن در زیر دستگاه، ماشین لباسشویی را تراز کنید.

نامتعادل بودن بار داخل لباسشویی

همیشه سعی کنید لباس ها را به صورت یکنواخت و متعادل در درون لباسشویی قرار دهید،  در صورتی که بار موجود در دستگاه نامتعادل باشد با تکان و لرزش های شدیدی رو به رو خواهید شد.

مشکل در کمک فنر ها         

ماشین لباسشویی های اتوماتیک دارای کمک فنر برای کاهش لرزش هستند، معمولا بعد از مدت زمانی طولانی کمک فنرها ضعیف شده و دچار خرابی می شود.

دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی چیست؟

در ادامه به مهمترین دلایل روشن نشدن و شروع به کار نکردن ماشین لباسشویی پرداخته ایم.

مشکل در برق

اولین قدم برای بررسی علت روشن نشدن لباسشویی بررسی منبع تغذیه دستگاه می باشد، با کمک یک فازمتر مطمئن شوید که پریز مربوطه برق دارد و بعد با یک مولتی متر ولتاژ ورودی برق دستگاه را بررسی نمایید گاهی اوقات وجود مشکل در منبع تغذیه و عدم رسیدن برق به ماشین لباسشویی باعث روشن نشدن دستگاه خواهد شد. خرابی فیوز و کابل رابط از دیگر دلایلی هستند که باعث می شود دستگاه روشن نشود.

در صورتی که ماشین لباسشویی و صفحه نمایش دستگاه روشن شود اما ماشین لباسشویی شروع به کار نکند لازم است تا موارد ذیل را بررسی نمایید:

خرابی کلید سوئیچ درب

با باز شدن درب ماشین لباسشویی عملیات شست و شو متوقف خواهد شد در صورتی که این قطعه دچار خرابی شده و به درستی عمل نکند دستگاه شروع به کار نخواهد کرد.

علت باز یا بسته نشدن درب ماشین لباسشویی

در صورتی که دستگیره سالم باشد اما درب به درستی بسته نشود قطعا مشکل از قفل درب می باشد، اگر قفل خراب باشد درب به درستی بسته نخواهد شد و عملیات شست و شو انجام نمی شود، در صورت خرابی قفل باید آن را تعویض نمایید.

تنظیمات اشتباه برنامه شست و شو

از آن جایی که ماشین ظرفشویی برنامه های مختلفی دارند بعضی از آن ها فاقد مرحله ی خشک کردن می باشد، در صورتی که به اشتباه ماشین ظرفشویی را بر روی این برنامه قرار داده باشید عملیات خشک کردن انجام نخواهد شد.

عدم استفاده از مایع جلادهنده

این مایع که به عنوان مایع کمک شست و شو نیز شناخته می شود از ایجاد قطرات آب بر روی ظروف جلوگیری کرده و باعث می شود عملیات آبکشی و خشک کردن به سهولت انجام گیرد. پس لازم است حتما از جلادهنده ماشین ظرفشویی به میزان درست استفاده نمایید.
چیدمان اشتباه ظروف

 

لازم است تا ظروف را به صورت منظم و طبق چیدمان صحیح در ماشین ظرفشویی قرار دهید، همیشه سعی کنید ابتدا بشقاب های بزرگ تر را قرار داده و بعد بشقاب های کوچک تر را به سمت مرکز ماشین ظرفشویی بچینید. ماهیتابه ها باید در سینی پایین و لیوان ها در ردیف بالا و رو به پایین قرار بگیرند.

ویژگی های تلویزیون سونی

 

تلویزیون سونی مدل X9077H65  تلویزیون های 2020 بازار محسوب می شود. این تلویزیون دارای فناوری TRILUMINOS است و قادر است طیف گسترده ای از رنگ ها را نمایش دهد. تلویزیون هایی که این توانایی را دارند محتوای HDR را واقعی تر نمایش می دهند. تکنولوژی TRILUMINOS رنگ ها را در پالت رنگ بزرگتری نمایش می دهد و سایه ها و رنگ های نزدیک به هم را دقیق تر نمایش می دهد و به این ترتیب عمق تصاویر به صورت خودکار افزایش پیدا می کند. همچنین رنگ های زنده تر و واقعی تری تولید می شود و کیفیت تصاویر افزایش پیدا می کند. این تکنولوژی در کنار پردازشگر تصویر X1 4K HDR تمام صحنه ها و تصاویر را پردازش کرده و رنگ های آن را بهبود می بخشد. به این ترتیب جزئیات تصویر نیز افزایش پیدا کرده و واقعی تر به نظر می رسند. تلویزیون 65X9077H در مقایسه با تلویزیون هایی که فقط سه رنگ اصلی سبز، قرمز و آبی را نمایش می دهند، عملکرد بسیار بهتری دارد. شما می توانید عملکرد این تکنولوژی را در تصویر زیر ببینید. بادکنک های قسمت راست تصویر رنگ های زنده تر و واقعی تری را به نمایش می گذارند.

 

تلویزیون سونی مدل X9000H65

تلویزیون‌های سونی از نظر طراحی جای هیچ گونه بحثی ندارند! برای نقد این جمله بهتر است تلویزیون سونی X9000H را مورد بررسی قرار دهیم. از طراحی زیبای آن گرفته تا قابلیت مدیریت کابل‌ها و همچنین پایه‌های دو شاخه‌ای تا قاب فوق‌العاده باریک آن همگی دال بر صحت این جمله را دارند. این ال ای دی تی وی با سایز 65 اینچ خود محیط سینمایی را جایگزین فضای معمولی خانه می‌کند. لبه‌ی قاب LED سونی برخلاف تلویزیون‌های دیگر آنچنان باریک است که اگر بر روی دیوار قرار بگیرد جذابیت آن از آنچه که هست بسیار بیشتر می‌شود. فریم پایین ال ای دی نیز برند سونی بر روی آن حک شده است. از طرفی دیگر طراحی پایه‌های دو شاخه‌ای برای این LED با سایز 65 اینچ بسیار مناسب است

 

تلویزیون سونی مدل X85J65

تلویزیون سونی X85J از سیستم عامل اندروید تی وی نسخه 10 استفاده کرده است. در کنار این سیستم عامل رابط کاربری گوگل تی وی باعث شده است تا کاربری هوشمند این تلویزیون بسیار آسان تر و روان تر شود. همچنین استفاده از Google Tv باعث شده است تا هماهنگی بیشتری بین با دستیار صوتی تلویزیون مشاهده کنید. از طریق میکروفونی که بر روی ریموت کنترل تلویزیون تعبیه شده است شما میتوانید با گفتن جمله ی Hey Google دستیار صوتی را فعال کنید و به صورت صوتی محتوای دلخواه خود را جستجو کنید و پس از انتخاب آن در تلویزیون مشاهده کنید. علاوه بر جستجو در فضای اینترنت از طریق قابلیت voice search میتوانید امکانات دلخواه خود را در تلویزیون به صورت صوتی فعال کنید و یا تنظیمات را تغییر دهید.

مشکلات رایج انواع برند ظرفشویی و رفع آن (2)

 خدمات تعمیر ظرفشویی ال جی

در صورتی که ماشین ظرفشویی ال جی با خطا یا مشکلی رو به رو شده است و تخصص کافی در زمینه ی تعمیر ماشین لباسشویی ال جی ندارید بهتر است از یک تعمیرکار ماکروفر در این زمینه کمک بگیرید.

تعمیرکاران گروه ویان سرویس در سریع ترین زمان در محل مورد نظر حاضر شده و تمامی خدمات مربوط به ماشین ظرفشویی ال جی را انجام خواهند داد، عیب یابی، تعمیر و تعویض قطعات ماشین ظرفشویی ال جی از جمله خدمات این گروه می باشد.

مشکلات متداول ماشین ظرفشویی بوش و تعمیر ظرفشویی بوش

از جمله اصلی ترین دلایلی که باعث استشمام بوی بد از ماشین ظرفشویی بوش می شود به جا ماندن باقی مانده ی غذا در ماشین ظرفشویی می باشد که سبب ایجاد باکتری و در نهایت بوی بد دستگاه خواهد شد، بهتر است ماشین ظرفشویی را به دقت بررسی کرده و باقی مانده ی غذاها را پاک و در نهایت از اسپری ضدعفونی کننده استفاده نمایید.

چرا دکمه های ماشین ظرفشویی بوش از کار افتاده است؟

معمولا بروز این مشکل مربوط به خرابی برد اصلی و اتصالات دستگاه می باشد، در زمان رو به رو شدن با این مشکل ابتدا با مشاهده ی صفحه نمایش خطا یا ارور را برطرف سازید و بعد دکمه های دستگاه را بررسی نمایید چرا که گاهی اوقات به دلیل گیر کردن دکمه ها به داخل، این مشکل پیش می آید.

زمانی که ماشین ظرفشویی بوش عمل تخلیه را به خوبی انجام نمی دهد چه باید کرد؟

بهتر است در قدم اول به بررسی شیلنگ ماشین ظرفشویی بپردازید گاهی به علت قرار گرفتن ذرات غذا، شیلنگ مسدود خواهد شد. در قدم بعدی پمپ دستگاه را بررسی نمایید خرابی یا شل بودن تسمه پمپ تخلیه می تواند باعث اختلال در عملکرد تخلیه ماشین ظرفشویی شود.

مشکلات رایج انواع برند ظرفشویی و رفع آن (1)

 بهتر است در زمان استفاده از ماشین ظرفشویی مجیک به نکات ذیل توجه داشته باشید تا نیاز به تعمیر ظرفشویی مجیک  پیدا نکنید.

·         به مقدار لازم از مواد شوینده برای شست و شوی ظروف استفاده نمایید در غیر این صورت شوینده بر روی ظروف باقی خواهد ماند.

·         با درجه حرارت کم ظروف را خشک نمایید.

·         سعی کنید حداقل هر ماه یک بار داخل ماشین ظرفشویی را ضدعفونی و پاکسازی نمایید.

·         بعد از اتمام شست و شو ظروف را به سرعت از ماشین ظرفشویی خارج کنید.

·         از پر کردن بیش از حد ماشین ظرفشویی خودداری نمایید.

·         از قرار دادن ظروفی که قابلیت شست و شو در ماشین ظرفشویی ندارند خودداری کنید.

مشکلات ماشین ظرفشویی دوو و تعمیر ظرفشویی دوو

از جمله رایج ترین مشکلات ماشین ظرفشویی دوو در ذیل آورده شده است:

·         نشت آب از ماشین

·         پر شدن دستگاه از آب

·         روشن نشدن ماشین ظرفشویی

·         عدم آبگیری ماشین ظرفشویی

·         تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی

·         بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی

·         کثیف بودن ظروف بعد از شست و شو

·         خاموش شدن ماشین ظرفشویی حین کار

·         ایجاد لکه بر روی ظروف بعد از شست و شو

·         ایجاد سر و صداهای زیاد از ماشین ظرفشویی

·         روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی دوو

·         خارج شدن کف بیش از اندازه از ماشین ظرفشویی

تعمیر المنت ماشین ظرفشویی سامسونگ

خرابی المنت سبب می شود دمای آن تعادل نداشته و به اندازه ی کافی گرم نشود همین امر سبب می شود ظروف به خوبی شسته و تمیز نشود، اگر قصد تعویض المنت تعمیر ظرفشویی سامسونگ  را دارید می توانید به طریق ذیل عمل کنید:

1.    در قدم اول دستگاه را از برق جدا نمایید.

2.    بعد از باز کردن سینی درپوش و دیگ باید لاستیک المنت را جدا کنید.

3.    حال بعد از جدا کردن دیگر اتصالات الکتریکی، المنت را خارج کرده و قطعه ی جدید را جایگزین نمایید. در آخر تمامی اتصالات را محکم کنید.

 

 

 

تعمیر انواع برند ظرفشویی (2)

 

آیا می توان از نمک معمولی برای شست و شو در ماشین ظرفشویی زیمنس استفاده کرد؟

خیر، استفاده از نمک معمولی موجب آسیب رساندن به دستگاه خواهد شد. و باید برای تعمیر ظرفشویی زیمنس اقدام شود.

نمایش شیر آب در ماشین ظرفشویی زیمنس به چه دلیل است؟

اگر علامت شیر آب به شما نمایش داده می شود معمولا به دلیل کم بودن فشار آب، مسدود شدن شیلنگ یا فیلتر و گردش کند آب می باشد.

برد ماشین ظرفشویی

همان طور که میدانید ماشین ظرفشویی از قطعات مختلفی تشکیل شده است که کارکرد صحیح این قطعات موجب کارایی بدون نقص ماشین ظرفشویی خواهد شد، یکی از قطعات مهم ظرفشویی، برد می باشد که خود از خازن و فیوزهای متعددی تشکیل شده است، به طور کلی برد ظرفشویی وظیفه ی ارسال فرامین مختلف به قطعات ظرفشویی و کنترل آن ها را بر عهده دارد. به همین دلیل در صورتی که برد دچار خرابی شود عملکرد ظرفشویی مختل خواهد شد.

علائم خرابی برد ماشین ظرفشویی

از جمله اصلی ترین علائم خرابی برد ماشین ظرفشویی عبارت است از:

·         داغ نشدن آب ظرفشویی

·         خاموش شدن پنل دستگاه

·         عدم تخلیه ی آب ظرفشویی

·         روشن نشدن ماشین ظرفشویی

·         عدم آبگیری ماشین ظرفشویی

·         مختل شدن عملیات شست و شو

·         اختلال در تایمر ماشین ظرفشویی

·         خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی

عیب یابی ماشین ظرفشویی موریس

در این بخش به چند سوال مهم که افراد در خصوص ماشین ظرفشویی موریس از ویان سرویس می پرسند پاسخ خواهیم داد.

علت خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی موریس چیست؟

معمولا به دلیل خرابی قطعات الکترونیکی، نشتی پمپ آب و بسته بودن شیرهای ورودی این مشکل به وجود می آید. و باید برای تعمیر ظرفشویی موریس اقدام کرد.

به چه دلیل ماشین ظرفشویی موریس ترک برداشته است؟

این یکی از مشکلات بسیار بدی است که امکان دارد برای ماشین ظرفشویی ایجاد شود، در این صورت ممکن است آب و مواد شوینده به بخش های مکانیکی ظرفشویی وارد شده و به دستگاه آسیب جدی وارد شود.

تعمیر برندهای مختلف ظرفشویی (1)

 از جمله رایج ترین مشکلات ماشین ظرفشویی دوو در ذیل آورده شده است:

·         نشت آب از ماشین

·         پر شدن دستگاه از آب

·         روشن نشدن ماشین ظرفشویی

·         عدم آبگیری ماشین ظرفشویی

·         تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی

·         بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی

·         کثیف بودن ظروف بعد از شست و شو

·         خاموش شدن ماشین ظرفشویی حین کار

·         ایجاد لکه بر روی ظروف بعد از شست و شو

·         ایجاد سر و صداهای زیاد از ماشین ظرفشویی

·         روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی دوو

·         خارج شدن کف بیش از اندازه از ماشین ظرفشویی  و تعمیر ظرفشویی دوو

مشکلات رایج ماشین لباسشویی دوو

·         در ادامه به چند سوال مهم که افراد بسیاری از کارشناسان ویان سرویس در خصوص تعمیر ماشین ظرفشویی دوو می پرسند پاسخ خواهیم داد.

·      علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی دوو در حین کار چیست؟

·         معمولا در صورتی که درب ماشین ظرفشویی به درستی بسته نشود، خرابی برد الکترونیکی، مشکل در جریان برق دستگاه، خرابی فیوز حرارتی، ماشین ظرفشویی در حین کار خاموش خواهد شد.

·      علت روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی دوو چیست؟

·         علت روشن شدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی دوو تمام شدن نمک داخل مخزن ماشین ظرفشویی می باشد.

 

تعمیر ظرفشویی آاگ

رایج ترین مشکلاتی که ممکن است برای ماشین ظرفشویی آاگ و تعمیر ظرفشویی آاگ در ذیل آمده است.

·         نشتی آب

·         لک شدن ظروف

·         تخلیه نکردن آب

·         عدم توقف آبگیری

·         تمیز نشدن ظروف

·         روشن نشدن دستگاه

·         خشک نکردن ظروف

·         گرم نشدن آب ظرفشویی

·         ایجاد صداهای غیر معمول

·         عدم باز یا بسته شدن درب

·         عملکرد نادرست شست و شو

·         کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی

·         چشمک زدن مداوم چراغ های ظرفشویی

سوالات متداول تعمیر ظرفشویی زیمنس

چرا ظروف بعد از شست و شو در ظرفشویی زیمنس کدر هستند؟

معمولا این مشکل به دلیل انسداد فیلتر، انسداد سوراخ های آبپاش و کیفیت نامطلوب یا کم بودن مایع جلادهنده به وجود می آید.

 

علت روشن نشدن جاروبرقی

 

روشن نشدن جاروبرقی یکی از مشکلات رایجی است که بسیاری از افراد با آن رو به رو می شوند، این مشکل به دلایل مختلفی اتفاق می افتد و ما در ادامه ی این مطلب از ویان سرویس تصمیم داریم در خصوص علت روشن نشدن جاروبرقی مطالبی را به شما ارائه دهیم.

مهم ترین دلایل روشن نشدن جاروبرقی

·         خرابی رله

·         خرابی سیم رابط

·         مشکل در پریز برق

·         مشکل در سیم جمع کن

·         خرابی موتور جاروبرقی

خرابی رله

از آن جایی که برخی از جاروبرقی ها دارای رله هستند تا زمانی که مدار رله بسته نشده و کلید پاور آن متصل نشود جارو روشن نخواهد شد گاهی اوقات باز بودن مدار رله سبب می شود عملکرد جاروبرقی با مشکل مواجه شده و روشن نشود، می توانید با یک اهم متر سیم های جاروبرقی که به کلید دسته جارو اتصال دارند تست کنید همچنین می توانید جارو را به برق زده و با کمک یک پیچ گوشتی که دارای دسته ی عایق است کلید قدرت رله را محکم کنید. در این صورت اگر جاروبرقی روشن شود مشکل از رله خواهد بود.

چه عواملی باعث داغ شدن جاروبرقی می شود؟

·         خرابی فن

·         پر بودن کیسه جارو

·         خرابی برد اصلی

·         نیم سوز شدن موتور

·         خرابی ترموستات

·         وارد شدن فشار زیاد به دستگاه

خرابی فن

یکی از عوامل مهمی که باعث داغ شدن جاروبرقی خواهد شد خرابی فن موتور می باشد، میتوانید درب جارو را باز کرده و آن را روشن کنید تا از سالم یا معیوب بودن فن مطمئن شوید، در صورت خراب بودن فن باید آن را تعویض کنید البته اگر تخصص کافی در این زمینه ندارید بهتر است از یک کارشناس تعمیر جاروبرقی کمک بگیرید.

منبع: ویان سرویس

مشکلات رایج پکیج (2)

 

علت به گوش رسیدن صداهای غیر عادی از رادیاتور شوفاژ

شوفاژ به عنوان یکی از بهترین تجهیزات گرمایشی بوده که به دلیل مزایای متعدد جایگزین بخاری شده است. در زمانی که رادیاتور مشغول به کار است هیچ گونه صدایی از آن نباید شنیده شود و علت به گوش رسیدن هر نوع صدایی از شوفاژ باید بررسی شود، برخی از مشکلاتی که سبب ایجاد صدا از رادیاتور شوفاژ می شود در ذیل آمده است:

 

تراز نبودن رادیاتور

اگر رادیاتور تراز نباشد آب در داخل آن گیر کرده و صدایی شبیه به ضربه به گوش می رسد، علت این صدا برخورد آب گیر افتاده با بخش های مختلف سیستم لوله کشی، زانویی و شیر پایین می باشد.

علت صدای رادیاتور شوفاژ

شوفاژ به عنوان یکی از بهترین تجهیزات گرمایشی بوده که به دلیل مزایای متعدد جایگزین بخاری شده است. در زمانی که رادیاتور مشغول به کار است هیچ گونه صدایی از آن نباید شنیده شود و علت به گوش رسیدن هر نوع صدایی از شوفاژ باید بررسی شود، برخی از مشکلاتی که سبب ایجاد صدا از رادیاتور شوفاژ می شود در ذیل آمده است:

 

تراز نبودن رادیاتور

اگر رادیاتور تراز نباشد آب در داخل آن گیر کرده و صدایی شبیه به ضربه به گوش می رسد، علت این صدا برخورد آب گیر افتاده با بخش های مختلف سیستم لوله کشی، زانویی و شیر پایین می باشد.

انواع فن یخچال

به طور کلی یخچال های جدید دارای ۴ نوع فن به شرح ذیل می باشند:

·         فن کندانسور یخچال

·         دمنده یا فن کمپرسور یخچال

·         فن اواپراتور (تبخیر) یخچال

·         دمنده داخلی یخچال

 

فن کندانسور یخچال

این فن در یخچال های جدید بدون برفک وجود دارد، این فن وظیفه ی خنک کردن کویل های کندانسور را بر عهده دارد. فن کندانسور در پشت یخچال می باشد. این فن از طریق کویل های بیرونی و وارد کردن هوای خنک آن را در اطراف کمپرسور گردش داده تا از گرم شدن آن و از کار افتادن فن یخچال ،شنیدن صدای زیاد از یخچال، روشن یا خاموش شدن سریع یخچال و خنک نبودن هوای یخچال نشان از خرابی این فن خواهد داشت.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 صفحه بعد